ISTUTAAS ALAS

TYÖHYVINVOINTIA LISÄÄVÄ

KYNNYKSETÖN KESKUSTELUPALVELU 

Haluatko edistää

TYÖNTEKIJÖIDESI

HYVINVOINTIA?

ihmiset ovat yrityksen perusta – panostus heidän hyvinvointiinsa maksaa aina itsensä takaisin.

On sujuvaa palkata asiantuntija työpaikalle huolehtimaan työntekijän fyysisestä kunnosta - onneksi tänä päivänä on yhtä ketterää tilata myös keskusteluapua ihmisille. Ne yritykset, jotka panostavat keskustelupalvelun tarjoamiseen työntekijöille, panostavat myös työnantajamielikuvaan, työntekijöiden sitoutumiseen ja sekä työmotivaation parantumiseen. 

Usein keskusteluapua tarjoaa esihenkilö, jonka niukasta ajasta joudutaan luomaan tila keskusteluille. Tai vastaavasti työntekijä ohjataan kalliin työterveyshuollon pariin, jossa tarjotaan esimerkiksi psykologipalveluja työntekijälle. Nämä palvelut soveltuvat kuitenkin parhaiten tilanteisiin, kun ongelmat ovat jo pidemmän aikaa kasaantuneet.

Useat haasteet olisi kuitenkin ratkaistavissa jo yhdellä keskustelukerralla, jossa ihminen itse on keskiössä ratkaisujen luomisessa. Samalla ehkäistään ongelmien pitkittymistä ja kasaantumista sekä sitä kautta työkyvyn alentumista.

ESIINTYYKÖ TEILLÄ SEURAAVIA

Haasteita?

Vaihtuvuus

Mielenterveyssyistä johtuvat sairauspoissaolot

Työmotivaatio

Kehittyminen työssä

Uuden tehtävän haltuunoton haasteet

Yleinen huono olo työpaikalla

Ainanen kiire

tarjoan teille Ratkaisua:

istutaas alas

työpaikallenne tilattava KYNNYKSETÖN KESKUSTELUPALVELU 

Keskustelu luo tilan ja ajan pysähtymiselle, joka mahdollistaa ihmiselle tärkeiden muutosten oivaltamisen sekä konkreettisten toimien suunnittelun muutosta kohti. Tämä myös ennaltaehkäisee haasteiden pahenemista ja kasaantumista.

Keskustelussa laajennetaan omaa näkökulmaa, jolloin ihmisen itsetuntemus ja omien motiivien tunnistaminen helpottuu. Ymmärretään paremmin myös muiden näkökulmia asioihin. 

Jokaisen keskustelun lopussa ihminen määrittää itselleen seuraavat konkreettiset toimenpiteet, joihin on valmis sitoutumaan. Näin vahvistetaan ymmärrystä siitä, että voidaan vaikuttaa asioiden etenemiseen, eikä olla olosuhteiden uhreja. 

Keskusteluiden teemat voivat liikkua esimerkiksi seuraavissa:
Työmotivaation löytäminen / Uuden tehtävän haltuunottaminen / Uratoiveiden kirkastaminen / Johtajana kehittyminen / Hankalat vuorovaikutus- ja ristiriitatilanteet työyhteisössä /
Ajanhallinta ja priorisointi

Keskustelupalvelusta hyötyä myös niissä tilanteissa, joissa on hankala etukäteen määrittää tarkkaa aihetta.

Näin homma etenee

  1. varaa alkukartoitus

    Kartoitetaan teidän tarpeet palvelulle. Alkukartoitus on maksuton, eikä sido mihinkään.

  2. aloitustilaisuus henkilöstölle

    Jos päädytte ottamaan palvelun käyttöönne, pidän aluksi yhteisen tilaisuuden henkilöstölle, jossa kerron palvelusta. Autan tarvittaessa palvelun tiedottamisessa henkilöstölle. Samalla avaan ajanvarauskalenterin, josta he voivat varata ajan keskustelupalveluun.

  3. Palvelun aloittaminen

    Keskustelupalvelut toteutetaan yrityksenne tiloissa ennalta sovittuina päivinä. Laskutus tapahtuu kuukausittain ja ainoastaan toteutuneista keskusteluista.

  4. Palvelun vaikuttavuuden mittaaminen & Raportointi

    Mittaan anonyymisti niitä asioita, joihin toivotte saavanne muutosta ja saatte tästä raportin 3 kuukauden välein. Mitattavat asiat voivat olla esimeriksi koettu stressi, työmotivaatio tai varmuus uudessa työtehtävässä.

Olen Pyry

teidän turvallinen coach

Minua on nuoresta saakka kiinnostanut ihmisten tarinat eli miksi olemme tässä pisteessä, kuin tänään olemme. Lukiossa yksi mielenkiintoisimmista oppiaineista olikin psykologia ja sen kautta aloin pohtimaan yhä useammin käyttäytymistä, vuorovaikutusta sekä motivaatioita meidän taustalla.

Liki kymmenen vuotta myöhemmin nämä teemat saivat uutta nostetta omassa elämässäni, kun opiskelujen jälkeen pohdin, mikä olisi itselleni merkityksellistä työtä ja missä pääsisin käyttämään hyväksi vahvuuksiani - ihmisten kohtaamista, kuuntelua ja auttamista.

Näiden pohjalta syntyi ajatus tarjota valmennusta tiimin yhteistyön kehittämiseksi sekä ratkaisukeskeistä keskustelupalvelua yksilöille mielekkäämmän elämän mahdollistamiseksi. Tarjoamani palvelu perustuu Business-terapia®- koulutukseen, jossa perehdytään ratkaisukeskeisen lyhytterapian menetelmiin sekä coachingiin.

Asiakkaiden palautteiden perusteella osaan luoda lämpimän, kannustavan ja turvallisen ilmapiirin keskusteluille sekä kysyä oivalluttavia kysymyksiä, joiden kautta vastaukset haasteisiin muotoutuu asiakkaan oman ajattelun kautta. Kuuntelutaitojani on kehuttu erinomaiseksi ja keskitynkin aidosti aina asiakkaan ajatuksiin.

  • ”Coaching-sessiot ovat olleet todella ajatuksia herättäviä, koska normaalisti arjessa ei tule mietittyä asioita ja kysymyksiä, mitä coachingissa käytiin läpi. Pyry osasi kysymyksillään avata omia ajatuksiani vielä enemmän ja viedä niitä syvemmälle käsiteltävään aiheeseen”

    Myyjä, 28v

varaa ilmainen
alkukartoitus

Laita viestiä, mikäli haluaisit varata ajan täysin ilmaiseen tutustumiskertaan kanssani.